Yurt İçi Seyahatler

Engelliler için Gaziantep-Zeugma

By Mayıs 1, 2014Nisan 25th, 2021No Comments

Rahat ve sorunsuz bir uçak yolculuğundan sonra Gaziantep’e ulaştık.  Hava alanından şehre tekerlekli sandalyeye uygun otobüs ulaşımı olduğu söylendi. Ancak biz araç kiralamayı tercih ettik.İlk durağımız Zeugma Müzesi oldu.  Müze her yönü ile tek.sandalyeye uygun. Görevliler de yardımcı olma konusunda yeterli şekilde davranıyorlar. İki katlı olan müzenin her tarafına ulaşmak mümkün. Mutlaka görülmesi gereken yüz akı bir müzemiz.

Müzeden sonra Orkide pastahanesine yöneldik.  Yöresel tatlarla takviyeli  güzel bir kahvaltı yaptık. Mekanın içi engelliye uygun ancak girişte 4-5 merdiven var. Böyle bir tesiste meyil olmaması büyük eksiklik.

Antep’te engelliye uygun otel bulma konusunda biraz zorlandık. Maalesef yurdumuzda bu çok büyük bir sorun.  Fiyatları uygun olan otellerin hiçbirinde engelliye uygun oda bulunmuyor.  Tanıtımlarında “engelliye uygun” ibaresi bulunan birkaç otel ise yerimiz yok demeyi ! nedense tercih ediyorlar. Tek.sandalyeliler olarak bizler mecburen markalı ve pahalı otelleri seçmek zorunda kalıyoruz. Bu konudaki yazımı blokta bulabilirsiniz.  Booking.com’un yardımı ile şehir içinde bulunan Kaleli Otelde uygun bir oda bulabildik. Odanın konumu iyi değildi. Ufak bir aydınlığa bakan sevimsiz bir odaydı. Ancak otel yetkilileri çok ilgiliydiler.Neyse sadece bir gece  kalacağımızdan fazla sorun yapmadık.Merkezi olan otelimizden Gaziantep’in gezilmesi gereken yerlerine yayan olarak yola çıktık. Genellikle kaldırımlar uygundu. Ancak Antep’in çarşılarına giriş merdivenli olduğundan çoğuna giremedik. Ayni sorun müzelerde de yaşanıyor. Bu nedenle fazla seçeneğimiz yoktu.Sadece Bakırcılar çarşısında gezebildik.

Dönüşme epey meyilli de olsa tek.sandalye ile gezilebilen bir çarşı. Kalenin etrafında da bir tur attık. Burada de meyil nedeni ile güçlükler yaşanabiliyor.

Antep’in tanınmış kebapçısı olan İmam Cağdaş Gittik. Giriş çıkış ve mekan uygun. Burada rahatça kebabınızı (özellikle ali Nazik) ve baklavasını yiyebilirsiniz. Ayrıca  lahmacunu da enfes.Mutlaka yemelisiniz.

Menengiç kahvesi ile meşhur ve Antep’e gezi için gidenlerin tercih ettiği  tahmis kahvesine gidip  menengiç kahvemizi içtik. Buraya da ulaşım mümkün ve mekanda uygun.

Belirttiğim otelde kalıp (oldukça merkezi ve engelli odası olduğundan) sizde bu çerçevede Gaziantep’i gezebilirsiniz. Aslında sabah gidip akşamda dönebilirsiniz. Ulaşılabilecek  yerler itibariyle bu süre yeterli olabilir.